Eilen sitten tosiaan käytiin katsomassa ystäväperheen uusinta tulokasta. Oli neiti kyllä todella pieni, kuin nukke. Vaikka siskon tyttökin on vasta 4kk, niin silti sitä tuntuu unohtavan kuinka pieniä ne voi olla :o)
Meidän neitikin piti vauvaa sylissä ja oli jälleen aivan vauvan lumoissa. Kuulemma olisi kiva kun meilläkin olisi... Olisihan se tietty kiva, mutta ei tällä hetkellä. Ensin haluaisin päästä töihin, kun olen reilu vuoden ollut taas työttömänä. Eikä tähän meidän 72neliön kämppään kyllä kolmatta lasta hankita. Ei kiitos!

Iltasella manasin sitten neidin sandaalit ylimpään -piiip- . Nimittäin oli jättänyt niin kivaan paikaan, keittiön ovensuun pieleen (meillä kun mennään eteisestä keittiöön ja pieni eteinen). Ja kun kiireellä menin keittöön, ruokaa kun olin laittamassa, potkaisin jotenkin oudosti ko. kenkään ja pikkuvarpaaseen sattui suoraan sanottuna aivan sairaasti :o(
Särki koko illan ja mielettömän kipeä: eipä mennyt kauaakaan kun oli jo musta. Edelleenkin on todella kipeä, myös kun taivuttaa tms. Onneksi on kesäaika: voi laittaa sandaalit jalkaan joissa säätö. Aikaisemmista kokemuksista voin sanoa, että muita kenkiä on turha laittaa jalkaan.

Tänään sitten ollaan ihan kotosalla, ainakin pitäisi. Tarkoituksena olisi leipoa, tosin en tiedä leivonko kuivakakkua tms. Pullaa ei kannata kun sitä pakastimessa vielä on. Sitten pitäisi vihdoin ja viimein lyhentää ne neidin housut. Vaikka ei pitkiä housuja kyllä näillä helteillä tarvita.
Kunhan viimeistään koulun alkuun mennessä lyhentää.

Eilen kävin taas Mol:in sivuilla katsomassa josko olisi jotain kiinnostavia työpaikkoja tarjolla. Yllätyin kun siellä oli meidän kylän Kirjakauppaan paikka taas avoinna. Tuossa pääsiäisen aikaan olin  siellä työhaastattelussa (silloin myös paikka avoinna). Sillä kertaa en päässyt, mutta sanoi että syksyllä tulee toinen paikka ja että se sopisi minulle parempi tms ja että voiko soittaa minulle sitten.
Mutta tuossa mollin sivuilla oli että 12-18 tuntia! Ei todellakaan sovi minulle, eikä ole kyllä soittoakaan kuulunut. Ei ihmisellä voi olla niin huono muisti, jos itse sanoo/ehdottaa+sanoo säilyttävänsä työhakemuksen ja aikaa ei ole kulunut paljoakaan.
Olen tuossa laskeskellut, että tunteja pitää olla väh.20 tuntia ja silloinkin tässä meidän kylällä ettei tarvitse bussimaksuja maksella. Sitten jos pidemmälle menee, niin pitää olla 25-30tuntia. Sen olen päättänyt jo aikoinaan, että Helsinkiin en lähde. Täältä käsin saat varata useita tunteja matkoihin, eikä todellakaan kiinnosta lähteä Helsingin ruuhkaan liikkumaan bussilla tai milllään muullakaan. Olen tarkkaan katsonut mihin päin voin lähteä: toiseen suuntaan Hyvinkää, toiseen Vantaa (myyrmäki).....
Mutta edelleen on kuulematta se koulunkäyntiavustajan paikka muksujen koululla. Vielä tarttee varmaan pari viikkoa, tai melkein, odottaa että saa tietää: kun sanoivat että menee elokuun alkuun...

Tylsääääääää!